please click...

Thursday 28 July 2011

Abah .hanya tinggal kenangan ..selamat berpuasa !!!


Hi, assalamualaikum...nampaknya bulan ramadhan yang ditunggu-tunggu telah muncul lagi...setiap kali menjelang bulan ramadhan yang mulia ini, perkara paling sedih dalam jiwaku ialah ..i missssssssssss my abah v much !!!!!ya, abahku...adalah orang yang paling rapat denganku.kami mempunyai hobi yang sama dan citarasa sama !!
antaranya ialah tabiat suka makan !!! memang perpisahan akibat kematian adalah satu perkara yang perit untuk kita hadapi..abahku arwah Hj Mat RIffin ialah seorang yang peramah,mudah mesra dgn sesiape saje spt sikapku, suka menolong org,dan seorang yg penyayang !!!


Kenangan semasa bulan puasa,,,,,abah amat memahami selera anak22. beliau akan berhabis-habisan untuk memenuhi selera anak-anaknya  dan membeli juadah berbuka dengan banyak daripada pelbagai jenis lauk-pauk dan kuih muih jika saya atau adik-berdan adik yang lain akan berbuka di rumah,, di kampung Telaga Ara,,,,,Beliau akan menelefon setiap 1/2 jam jika kita tak muncul sekitar waktu berbuka !!!!  sikapnya yang lembut bila bercakap ...dgn kami ..adalah kelembutan yg luar biasa sukar dicari pd  insan lain..


Abahku amat istimewa orangnya,,kebolehannya mengubati orang sakit adalah anugerah Illahi yang amat luar biasa...apabila tiba selasa dan jumaat ,rumah abah akan dikunjungi oleh seluruh pesakit yang datang dengan pelbagi penyakit dan masalah.......abah seolah-olah peneyelesai segala masalah mereka......justeru, abah mempunyai ramai anak angkat..di merata tempat !!!!!!!!!!!!!!


setelah abah tiada ...sunyilah sedikit rumah abah walaupun masih ada sehingga hari ini yang datang dari jauh untuk mencarinya...dan ada yang datang melawat sehingga ke kuburnya apabila diberitahu yang abah kembali ke rahmatullah ?????




Abah .you are the great man !!
           I LOVE U FOREVER !!!!




Tapi , pada thun 2008 apabila , abah pergi buat selama-lamanya.............hidupku amat sunyi tanpa kasih sayang seorang lelaki bergelar abah !!!!! hakikatnya ALLAH lebih menyayanginya !!! apa saja yang berlaku atas ketentuan Illahi dan saya redha dengan segala ketentuan ini !!!
Semoga roh abah dicucuri rahmat dan berada dalam bersama orang-orang yang soleh dan beriman ..amin ..
Dan  pada 2. nov 2010...suamiku pula telah pergi buat selama-lamanya meninggalkanku dan anak-anakku, myra dan daniel..
yaaaaaaaaaaaaa.......this is life !!!! kita perlu tabah....aku hanya berpegang dengan kata-kata bahawa apa saja musibah yang menimpa kita , itulah  yang terbaik walaupun kita rasa itu tidak baik kerana ALLAH  lebih mengetahui !!



No comments:

Post a Comment