please click...

Thursday 20 October 2011

hutang:perlukan pengurusan kewangan yang berkesan..


Adakah Anda Sedar Dengan REALITI Kehidupan Anda?




Setiap hari anda rungsing memikirkan kedudukan kewangan harian anda. Perbelanjaan untuk keperluan hidup semakin bertambah. Kos hidup semakin tinggi. Harga barangan keperluan terus naik. Sedar tak sedar anda dapati perbelanjaan dan hutang anda juga turut meningkat sama!
Setiap hari anda bekerja dan berusaha dengan lebih kuat untuk menambahkan pendapatan dengan tujuan menjelaskan hutang-hutang anda, namun dalam sedar tak sedar anda dapati hutang anda tidak pernah berkurangan bahkan semakin meningkat! Anda mulai hairan dan bertanya pada diri sendiri "Kenapa Boleh Jadi Begini? Sampai Bila Aku Nak Kena Bayar Hutang Ni?"
Setiap bulan anda membuat simpanan dalam bentuk pelaburan yang terjamin dan selamat seperti akaun simpanan biasa, simpanan tetap mahu pun ASB, kata anda simpanan untuk masa depan, tapi anda lupa yang hutang anda tak pernah berkurangan. Bila dapat dividen daripada simpanan tersebut anda tak sedar sebenarnya jumlahnya jauh lebih kecil berbanding faedah hutang yang perlu anda bayar.
Setiap hari berganti bulan, kini anda mula kurangkan perbelanjaan untuk keperluan yang paling asas sahaja semata-mata untuk mengurangkan jumlah hutang anda, namun akhirnya anda dapati ianya tak mampu nak selesaikan masalah hutang anda yang melampau itu.
Kemudian, anda mula membuat pinjaman baru bagi menyelesaikan masalah hutang yang terdahulu tetapi dalam masa yang sama, tanpa anda sedari, sebenarnya anda telah menambah masalah hutang yang baru.
Anda fikir dengan membayar ansuran bulanan yang lebih rendah dalam tempoh masa yang panjang ianya menguntungkan anda, sebaliknya semakin lama anda membuat pinjaman maka semakin besarlah faedah yang perlu anda bayar!
Dan bermacam-macam perkara selain tertera di atas yang merungsingkan dan memeningkan kepala anda dalam mencari penyelesaian ke atas masalah hutang demi meneruskan kehidupan anda dan keluarga.
Sekiranya anda benar-benar rungsing memikirkan permasalahan di atas, usah risau lagi! Teruskan pembacaan anda kerana sebentar lagi saya akan bongkarkan satu rahsia serta panduan bagaimana anda juga mampu menyelesaikan kesemua masalah di atas melalui kaedah pengurusan dan penghapusan hutang yang sebenar.
Ya, melalui kaedah, panduan dan strategi yang terbukti berkesan! Dan apa yang paling penting di sini anda juga boleh lakukannya sendiri berdasarkan langkah-langkah yang akan saya tunjukkan sebentar lagi. Teruskan pembacaan anda...

Setiap masalah ada penyelesaiannya. Apa yang membezakannya di sini bagaimana anda menyelesaikannya?
Ramai yang gagal menyelesaikan masalah kewangan atau hutang mereka hanya kerana mereka tidak mendapat bimbingan dan panduan yang sebenar.
Sebenarnya hutang anda mampu diselesaikan dan PANDUAN BEBAS HUTANG akan menjadi jalan penyelesaian TERBAIK bagi anda mengatasi masalah hutang tersebut!
Baru-baru ini, satu kajian atau survey kewangan telah dibuat oleh Syarikat Visa dan mereka mendapati kebanyakan dari kita paling risau mengenai:
1. Perbelanjaan hidup sehari-hari
2. Gaji
3. Hutang

No comments:

Post a Comment