please click...

Saturday 20 August 2011

majlis berbuka puasauntuk keluargaku

salam....................ramadan al mubarak !!

Pada hari jumaat lepas..saya menjemput emak, adik beradik dan keluarga terdekat untuk berbuka puasa di rumah ...
wah ........saya pun mulakna dgn memilih menu yg sesuai untuk mereka..
antaranya...kari ikan jenahak, goreng tempe bersama bilis, acar,goreng ketam, goreng ayam bereempah, ayam panggang - beli, kerabu mangga -beli dan..kerabu udang ala thai - kak long buatkan dan sambal belacan....
pada pagi jumaat awal-awal lagi saya bersiap untuk mencari ikan merah yang segar untuk hidangan berbuka....
dan hasilnya..alhamdulillah..


yang paling disukai masakn kari ikan merah..hahaha aku memeng power kalu kari ikan nih..
sampaikan semua bawa balik sorang sebekas...eh eh nih tak nak tunjuk pandai masak..lain kali kena wat pulok..baru masak je nih !!!!!!!!!



biasa makan kat meja makan....kali nih kena bawa bersila ..kat lantai baru lebih mazrab

 air tuak kelapa kegemaranku...
dan air pink tuh ialah air soda  ciptaan adik iparku.....sedap juga


kerabu udang.....kena suruh cik long wat pul
my mum.......................


majlis ni seronok sngat ..sampaikan lupa nak snap gambar masa berbuka
yang tak seronok 3 keluarga yang tinggal jauh tak pulang lagi...............................................jadi taklah ramai sgt yang hadir...
dan adikku yang bongsu hanya terbangun untuk berbuak ldekat isyak..jadi tak dapat hadirrrrrrrrrrrrrrrr.terpaksa kena kirim sikit !!!!!!!




1 comment:

  1. wah meriahnyaaa..jelesnya gue..masak ko saya pulok nt sy balik nt...
    ps: pandai doh tu masuk gambar..hahaha

    ReplyDelete