please click...

Tuesday 9 August 2011

kisah colek ayam...semalam

gambar hiasan sahaja



 sekarang nih ..nak cerita ckit pasal kisah colek ayam..yang dah lama tak makan..sebab tempat jual colek ayam nih hanya buka setahun sekali..tetapi masa lain mereka jual makanan lain,,
memanglah di sini.budaya membeli makanan dari luar telah menjadi adat kami.............saya rasa ditemapat lain pun sama..apa yang meletihkan saya ialah ,pada petang kelmarin saya begitu teringin nak makan colek ayam tempat yang biasa saya beli.............tidak jauh dari rumah saya..
kemudian apabila saya sampai mereka telah siap bungkus dalam plastik beg yg besar..harganya rm 10.00
oklah..walaupun nampak banyak untuk saya dan anak..saya tetap membelinya !!!!!!!!!!!!!!

apabila berbuka , saya pun makanlah colek ayam kegemaran saya dengan penuh syahdu.............
memang syahdu..mungkin ayam yang digunakan telah lama dan bahan-bahan campuran juga macam yang telah berhri-hari .keras, berbau dan yek..............oh god !!!!!!!!!!!!

sampai hati mereka nih jual benda yang tak  berapa elok..dahlah bulan ramadan yang mulia..ssya sgt frust dan rasa panas pun ada..........tak dapat makan.....dan memang teruk bertul ?????????????

membazir begitu saje/// pemilik kedai dapat untung.....saya tak sangka peniaga nih begitu sekali sikapnyaa...............

tetapi alhamdulillah...tak ada rezeki ....kot...............

3 comments:

  1. alos las...sie ko awk..teruk la peniaga tuh..lain kali awk g marah dia..ckp kuat2..

    ReplyDelete
  2. wahhh ramainya pengunjung blog awk...tak aciii...tak lama lagi mesti pengunjung awk lg ramai dr saya...sudoh doh laaaa..........

    ReplyDelete